Biuro Rachunkowe KOMPLEX Sp. z o.o. oferuje pełen zakres usług księgowych dla osób prowadzących działalność gospodarczą, spółek cywilnych, spółek jawnych, spółek z o.o., spółek komandytowych oraz fundacji i stowarzyszeń.
Naszym Klientom oferujemy kompleksową obsługę ich firm oraz doradztwo w sprawach finansowo-księgowych, podatkowych oraz kadrowo-płacowych.
Opierając się na rzetelnej wiedzy i wieloletnim doświadczeniu, pomagamy przedsiębiorcom w prowadzeniu biznesu i aktywnie uczestniczymy w rozwiązywaniu ich problemów gospodarczych.
Nasza oferta obejmuje m.in.:
USŁUGI KONSULTINGOWE
Doradztwo ekonomiczno-finansowe:
- diagnozy stanu przedsiębiorstwa,
- biznes plany,
- programy naprawcze i restrukturyzacyjne,
- przekształcenia własnościowe, prywatyzacje,
- procesy likwidacyjne podmiotów,
- badania rynku,
- systemy zarządzania przez controlling,
- modernizacja firm od strony zarządzania,
- wyceny wartości przedsiębiorstwa, składników majątkowych, know-how, znaków towarowych
- inwentaryzacje składników majątkowych,
- doskonalenie organizacji,
- wdrażanie programów komputerowych,
- analiza sprawozdań finansowych,
- pomoc w zakresie wdrażania nowych projektów biznesowych,
- planowanie i ocena projektów inwestycyjnych;
Pozyskiwanie kredytów
Firmom potrzebującym kredytowania oferujemy skuteczne pozyskiwanie kredytów obrotowych oraz inwestycyjnych. Nasza usługa w tym zakresie obejmuje:
- opracowanie wniosku kredytowego,
- sporządzenie niezbędnych sprawozdań finansowych dla potrzeb banku;
- opracowanie prognoz finansowych na czas kredytowania,
- opracowanie biznes planu w przypadku kredytów inwestycyjnych,
- opracowanie innych informacji wymaganych przez bank;
USŁUGI KSIĘGOWE
Księgi rachunkowe
- otwarcie ksiąg rachunkowych na dzień rozpoczęcia działalności wraz z utworzeniem zakładowego planu kont i wdrożeniem systemu księgowego;
- bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych;
- wyprowadzanie zaległości księgowych;
- przygotowanie miesięcznych rozliczeń oraz deklaracji podatku dochodowego od osób prawnych (CIT-2) i podatku od towarów i usług (VAT-7);
- okresowe sporządzanie sprawozdań statystycznych wymaganych przez Główny Urząd Statystyczny oraz Narodowy Bank Polski;
- sporządzanie ewidencji zakupów i sprzedaży VAT;
- sporządzanie bilansu zamknięcia roku obrotowego wraz z rachunkiem zysków i strat, przygotowanie informacji dodatkowej, uzgadnianie sald zobowiązań i należności;
- sporządzanie zeznania o wysokości osiągniętego rocznego dochodu (CIT-8);
- bieżące doradztwo prawne, finansowe i podatkowe;
Prowadzenie Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów
- bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych;
- prowadzenie ewidencji majątku trwałego oraz wyposażenia;
- sprawdzanie dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym;
- przygotowanie miesięcznych deklaracji podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT-5), deklaracji ubezpieczeniowych oraz deklaracji podatku od towarów i usług (VAT-7);
- udzielanie konsultacji podatkowych i rachunkowych;
- bieżące doradztwo prawne, finansowe i podatkowe;
Rozliczenie ryczałtu ewidencjonowanego
- ewidencja podatku od towarów i usług oraz sporządzanie deklaracji podatku od towarów i usług (VAT-7);
- rozliczenia z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych;
PŁACE I KADRY
- sporządzanie umów o pracę, aneksów i innych dokumentów wymaganych przepisami prawa pracy;
- sporządzanie umów cywilno-prawnych (umowy zlecenia, umowy o dzieło, kontrakty menedżerskie);
- naliczanie wynagrodzeń i sporządzanie list płac;
- prowadzenie ewidencji i ustalanie wymiaru urlopów wypoczynkowych;
- przygotowanie miesięcznych deklaracji podatku dochodowego od osób fizycznych zatrudnionych przez Pracodawcę (PIT-4) oraz odpowiednich przelewów zaliczek na ten podatek;
- wyliczanie comiesięcznych składek ZUS oraz sporządzanie stosownych deklaracji i przesyłanie ich w formie elektronicznej do ZUS, a także przygotowanie odpowiednich przelewów tych składek;
- sporządzanie na koniec każdego roku kalendarzowego zestawienia dotyczącego przesłanych składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne;
- sporządzanie na koniec każdego roku kalendarzowego informacji o uzyskanych przez pracowników dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11);
- sporządzanie świadectw pracy;
- prowadzenie i uzupełnianie dokumentacji pracowniczej;